– Door Eva

Eva als kind
Ik als vijfjarige op het terras.

Als kind vond ik de zomers het mooist. Mijn zus en ik speelden ‘Vier op een rij’ op het dak van de wintertuin, ‘s middags aten we snel iets op het terras, de ellenlange middag bracht ik het liefste door met een Kiekeboe op een handdoek in het gras. Daarna gingen we rollerskaten of touwtjespringen of schommelen met twee. Om een uur of vijf begon het wachten op het avondeten. In de verte hoorde ik al lepels tegen een kom tikken, mijn mama kwam de sla nog even zwieren in de tuin. Onder het water lopen, grappig. Daarna aten we en viel de schaduw, zacht. En in die schaduw gaven mijn ouders de planten water. We hielpen in onze pyjama, op blote voeten. Een paar vogels zongen nog. Het was de mooiste afsluiter van de mooiste dag. En morgen nog zo een, een hele zomer lang. Vandaag begint onze vakantie. Na een gezellig etentje bij mijn zus gaf ik nog even de planten water. En ik dacht aan vroeger en Bert hoorde het mij denken, denk ik, want hij nam er deze foto van.

Schermafbeelding 2016-06-27 om 22.27.15
Ik als 28-jarige op ons terras.
